témata

Mlhohled pro vizuální smog

Tak ten bohužel nemáme. Možná by ti pomohl pan Bludička, který mlhokuky vyrábí. No, asi ne. 🙂 Tak co třeba agentura, co se specializuje na vizuální komunikaci? Nebo „naše“ Monča, která se odvážně pustila do rebrandingu LitoHUBu a vděčíme jí nejen za nové logo? To jsou lepší varianty. Ale (hlavně pro začínající freelancery) to nemusí být zrovna levné řešení.

 

A co takhle, aspoň v základu si pomoct sami? Pamatuješ si na červený puntík? Na téma ekonomiky pozornosti?

Expertka na on-line komunikaci Nina Moravcová ve svém newsletteru mluví o vizuálnu s ilustrátorem a odborníkem na brandový design Michaelem Petrusem o tom, že barvy, fonty, logo nebo třeba ilustrace, jsou základ. A přidává i tip:

My freelanceři s osobními značkami můžeme zajít ještě o kousek dál. Když se na pracovní schůzku nebo do videa ohákneme do své barvy, nenásilně budujeme spojnici typu „Já jsem ta růžová“.“

 

A je to tak. Ať se nám to líbí nebo ne. Jestli chceme být v meteorickém roji obrazů, kterými každý den všichni světelnou rychlostí prolétáme, aspoň postřehnutelní, musíme se nad vlastní vizuální komunikací zamyslet a určit si základní pravidla. Ta pak musíme dodržovat. Opakování stejných vzorců (barev, písma, stylu fotografií) nám pomůže k tomu, aby si nás klienti a zákazníci zapamatovali. Už napořád.

 

Chceš svojí identitou vyvolat konkrétní náladu? Působit seriózně, hravě, zasněně? Pak se určitě seznam s psychologií barev a fontů. Hodně zajímavá a čtivá je útlá knížka esejů Simona Garfielda Ten můj font. Je to sice už starší text, ale pořád má co říct. Mají ho k půjčení v litoměřické knihovně.

 

Ke vstupu do veřejného prostoru je vždycky fajn přistupovat s pokorou, ale zároveň s odvahou. Jak říká odborník na značky Karel Mindless Novotný: „Sebevědomí značky není arogance. Je to orientační bod v chaosu trhu.“ 

 

Důležitým prvkem vizuální komunikace je i její jednoznačnost. Určitě znáš spoustu nepovedených obrázkových log, jejichž fotky kolují internetem. Až si to svoje logo nakreslíš, nech ho chvíli uležet a s odstupem si ho prohlídni. Prozkoumej i jeho negativní prostor (místo okolo loga/obrázku), právě tam se často může záludnost schovávat.

 

Podobné to může být i s názvem. Náš hezký český jazyk, ve kterém mají háčky a čárky zásadní roli, dokáže překvapit. Dej si pozor hlavně na víceslovné názvy webových stránek. Slova se můžou seskupit v neskutečných kombinacích. Radši si je napiš a zkus si, jestli se doplněním/odebráním diakritiky nebo posunutím mezislovní mezery nezmění význam. Asi by ti to zajistilo, že tvoji adresu nikdo nezapomene, otázka je, jestli to chceš. 😉

 

Čteš naše články pravidelně? Tak už víš, že v hubu se dějou věci. 😉

 

Chceš si popovídat? Hledáš někoho, kdo ti poradí? Přijď na některé z našich podnikatelských setkání nebo se klidně zeptej souseda u vedlejšího stolu. 

 

LitoHUB je komunita.

 

Kateřina Minková

Další čtení

Blog, kde členové a lektoři z HUBu sdílí tipy na efektivní práci i témata týkající se osobního rozvoje. Inspirujte se krátkými, praktickými radami a objevujte nové perspektivy pro lepší work&life balance. Vedle toho, se dočtete, co se řeší u kulatého stolu v HUBu.
Máme to v očku!

Příjemnou zábavu •